Jezelf presenteren op een authentieke manier. Een visie hebben. Ergens voor durven staan. Het blijkt voor de meeste bedrijven verdomd moeilijk. Soms heb ik het idee dat het iets Nederlands is. ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.’ Nee, niks daarvan! ‘Doe maar normaal en je concurrent gaat er met je klant vandoor.’ Makes more sense. Of: ‘Doe maar normaal en smijt al je geld over de schutting.’ Want je mag wel flink in je salesteam investeren om dat slechte verhaal van de buitenkant aan de binnenkant weer recht te lullen. En dat geldt ook voor reclame maken. Hoe gericht kun je adverteren, als je niet durft te kiezen voor wie? Nou niet dus. Je bent automatisch met hagel aan het schieten. Waar plaats je het? Wat zet je erop? Keuzes die het verschil maken tussen een irritante reclame of een nieuwe klant.
Het begint allemaal bij een kritische blik naar binnen. Wat zegt die kleur over jouw merk? Wat zegt die slogan nou eigenlijk? Wie trek ik daarmee aan? Wil ik dat wel? Als het kwartje valt is het tijd om in actie te komen. Dus kom uit die gamba-tuktuk en… Durf. Te. Kiezen.