Als mens is het super moeilijk om jezelf naar waarheid te presenteren, zoals op een profielfoto of in je cv. Bedrijven hebben daar gelukkig meer controle over. Met bijvoorbeeld kleurenpsychologie en verschillende communicatietechnieken kunnen we de manier waarop een merk wordt ervaren vrij eenvoudig sturen. Een kloppend uiterlijk dat dezelfde associaties oproept als het innerlijk. Verpak dit in een creatieve wervingsuiting en je trekt precies de juiste kandidaten aan. Zelfs in zo’n overvolle database! Die van onszelf genereerde vorig jaar meer dan 100 sollicitanten op LinkedIn. Puur en alleen met woorden. Zo effectief kan het zijn.
In een tijd waarin culture fit belangrijker is dan ooit, moet je als bedrijf jezelf durven laten zien. Niet de gelikte versie, maar het eerlijke verhaal. Hoe dan? Antwoord maar: welke waarden deel jij met je werknemers? Wat zijn de typische eigenaardigheden binnen je organisatie? Wat maakt jou als werkgever anders dan anderen? Kijk. Dát zorgt voor de perfecte match en een swipe naar rechts.