Video Frame

Met de hulp van:

Ingeborg Deana

Cindy Kansil

Sascha Waack

Casper van Schooten

Jeroen Dekkers

Jasper Nagel

Merkstrategie

Dat geeft houvast


Archetypen

i Als welk karakter gedragen we ons

Hero + Outlaw

Focus

i Waar richt ons merk zich op

Het effect van branding

Essentie

i Wat is ons aanbod, onze aanpak en onze overtuiging

Waarom: Omdat we geloven dat een bedrijf zonder kloppend merk geen waarde heeft
Hoe: Door ons vast te bijten in de organisatie en vanuit leidende concepten creëren
Wat: Uitgesproken (re)brandings en consistente merkactivatie voor vastberaden bedrijven


Missie

Ondernemers overtuigen van het effect van een kloppend merk.

“Wat ons merk teweeg moet brengen”

Strijdplan

Merk-kansen aan het licht brengen, zelf het mooist mogelijke voorbeeld geven en aansporen om in actie te komen.

“Hoe we dat voor elkaar krijgen”


Onze merkstrategie op een ‘A4’. Het is ons fundament. Hierin staat wat we belangrijk vinden, wat we erover vertellen en wat het gevoel daarbij moet zijn. En vooral wat niet. Noodzakelijk voor communicatie, maar ook voor keuzes bij nieuwe medewerkers, bedrijfspand, product- of dienstaanbod. Het gaat ver, maar je zult merken dat je vanzelf in de juiste richting wordt geduwd. En dat werkt.

02 / 09 / 21
Introductiecampagne

Merkconcept

Dit geeft je merk karakter


Waarden

i Wat zijn onze herkenbare eigenschappen

Scherp, aanstekelijk, toegewijd

Belofte

i Wat belooft ons merk in één zin

Het effect van…

thema

Activisme

We zien teveel ondergeschoven en verwaarloosde merken, wachtend om uit te breken. Doodzonde. Daarom gaan we niet zwijgend toekijken, maar komen in actie. We gaan de barricades op en laten van ons horen. Soms met overdonderend spektakel en soms heel geraffineerd. Want dit moet anders!

02 / 12 / 22
/ Jasper Nagel

Merknaam

Goud & Kobalt

Goud voor schoonheid en kobalt voor magnetisme: de ultieme formule voor aantrekking. Het is iets wat we altijd zoeken, want alleen een mooie buitenkant is niet genoeg.

verhaal

In elk bedrijf zit karakter. Een oorsprong. Een overtuiging. Een doel. En dat je daar niets mee doet, is doodzonde. Want dit is wat jou anders maakt dan anderen. De enige echte reden waarom mensen bewust voor je kiezen. Het verschil tussen het hebben van een bedrijf, en het zijn van een merk. Besef je dat?

Wij komen op voor merken. We maken ons kwaad, gaan de barricades op en komen in actie. En dan zetten we alles op alles voor de hoogst haalbare impact. Geen kleine ingrepen, maar complete metamorfoses. We geven je boodschap focus en maken het woestaantrekkelijk. Dat is het effect van Goud & Kobalt.

Stijl

Dit zorgt voor herkenning


Rebranding strategie en merkactivatie

logo

Aantrekking

Aantrekking is het effect van de 2 elementen goud en kobalt. Het figuurlijke gevolg van onze merknaam. Samen maken ze sterk, scherp en beeldschoon. En dat past perfect. Net als ons beeldmerk. Een symbool dat onze missie kracht bij zet.

asfalt

#29292B
C35 M25 Y25 K88

karton

#AEA493
C32 M29 Y39 K10

Beton

#D1CABD
C0 M5 Y11 K20

Gips

#F5F2E7
C0 M0 Y9 K8

Energie

#F0E34D
C10 M0 Y75 K0

kleuren

Gebalanceerd en energiek

vormen

Scherp en subtiel

letters

Confronterend en elegant

Toon

Kort en doordacht

Beelden

Activistisch en modieus

Contact Goud & Kobalt
Rebranding

Geur

Courage
des Bois

We prikkelen altijd alle zintuigen. Als je onze Uitvalsbasis binnenloopt ruik je Courage des Bois van Marie-Stella-Maris. Deze geur, met zijn krachtige noten van sandelhout, saffraan en oudh, ruikt zowel stevig als elegant. Precies zoals we ons merk vormgeven.

Activatie

Dit geeft je merk karakter



De jaren waarin het begon. Weinig klanten, weinig geld, maar één duidelijke boodschap: Maak van je bedrijf een merk. We waren vastberaden om elke ondernemer binnen een straal van 10 kilometer te bereiken en te overtuigen.

campagnedoel

Regionale introductie
Goud & Kobalt

slogan

Maak van je bedrijf een merk

visual

Kartonnen activisten-bordjes

looptijd

01/09/21 – 01/02/22

Middelen

8 outdoor advertenties, 15 geanimeerde ads op LinkedIn en Meta, 2 video ads op LinkedIn en Meta en lancering YouTube serie

Media- en productiekosten

€ 5.010

Directe opbrengst

€ 18.875

Fase 2: Doodzonde. We veranderen onze aanpak. De tijd dat we iedere opdracht aannamen, laten we achter ons. Onze ideale klant wordt concreter, dus kunnen we gerichter communiceren. Iets actiever en nog gedurfder.

campagnedoel

10 nieuwe en passende klanten

slogan

Doodzonde

visual

Rookfakkels en activistenbordjes

looptijd

25/07/23 – 01/08/24

Middelen

Lancering nieuwe website, SEA campagne, 1 video ad via Meta,

Media- en productiekosten

€ 15.000

Directe opbrengst

€ 0,00 (tot heden)