02 / 09 / 21
Introductiecampagne
Een geloofwaardig merk hoeft zichzelf niet te bewijzen. Dus dat gaan wij ook niet doen. Het draait bij ons niet om het simpelweg tonen van ons werk. Plaatjes leveren geen bewijs. Het gaat om het karakter en het verhaal achter die plaatjes, dat vinden we cruciaal. Als jij besluit met ons samen te werken, kies je voor ons karakter. Niet voor ons portfolio.
Met de hulp van:
Ingeborg Deana
Cindy Kansil
Sascha Waack
Casper van Schooten
Jeroen Dekkers
Jasper Nagel
Dat geeft houvast
Archetypen
i Als welk karakter gedragen we onsHero + Outlaw
Focus
i Waar richt ons merk zich opHet effect van branding
Essentie
i Wat is ons aanbod, onze aanpak en onze overtuigingWaarom: Omdat we geloven dat een bedrijf zonder kloppend merk geen waarde heeft
Hoe: Door ons vast te bijten in de organisatie en vanuit leidende concepten creëren
Wat: Uitgesproken (re)brandings en consistente merkactivatie voor vastberaden bedrijven
Missie
Ondernemers overtuigen van het effect van een kloppend merk.
“Wat ons merk teweeg moet brengen”
Strijdplan
Merk-kansen aan het licht brengen, zelf het mooist mogelijke voorbeeld geven en aansporen om in actie te komen.
“Hoe we dat voor elkaar krijgen”
Onze merkstrategie op een ‘A4’. Het is ons fundament. Hierin staat wat we belangrijk vinden, wat we erover vertellen en wat het gevoel daarbij moet zijn. En vooral wat niet. Noodzakelijk voor communicatie, maar ook voor keuzes bij nieuwe medewerkers, bedrijfspand, product- of dienstaanbod. Het gaat ver, maar je zult merken dat je vanzelf in de juiste richting wordt geduwd. En dat werkt.
02 / 09 / 21
Introductiecampagne
Dit geeft je merk karakter
Waarden
i Wat zijn onze herkenbare eigenschappenScherp, aanstekelijk, toegewijd
Belofte
i Wat belooft ons merk in één zinHet effect van…
thema
We zien teveel ondergeschoven en verwaarloosde merken, wachtend om uit te breken. Doodzonde. Daarom gaan we niet zwijgend toekijken, maar komen in actie. We gaan de barricades op en laten van ons horen. Soms met overdonderend spektakel en soms heel geraffineerd. Want dit moet anders!
02 / 12 / 22
/ Jasper Nagel
Merknaam
Goud voor schoonheid en kobalt voor magnetisme: de ultieme formule voor aantrekking. Het is iets wat we altijd zoeken, want alleen een mooie buitenkant is niet genoeg.
verhaal
In elk bedrijf zit karakter. Een oorsprong. Een overtuiging. Een doel. En dat je daar niets mee doet, is doodzonde. Want dit is wat jou anders maakt dan anderen. De enige echte reden waarom mensen bewust voor je kiezen. Het verschil tussen het hebben van een bedrijf, en het zijn van een merk. Besef je dat?
Wij komen op voor merken. We maken ons kwaad, gaan de barricades op en komen in actie. En dan zetten we alles op alles voor de hoogst haalbare impact. Geen kleine ingrepen, maar complete metamorfoses. We geven je boodschap focus en maken het woestaantrekkelijk. Dat is het effect van Goud & Kobalt.
Dit zorgt voor herkenning
logo
Aantrekking is het effect van de 2 elementen goud en kobalt. Het figuurlijke gevolg van onze merknaam. Samen maken ze sterk, scherp en beeldschoon. En dat past perfect. Net als ons beeldmerk. Een symbool dat onze missie kracht bij zet.
asfalt
#29292B
C35 M25 Y25 K88
karton
#AEA493
C32 M29 Y39 K10
Beton
#D1CABD
C0 M5 Y11 K20
Gips
#F5F2E7
C0 M0 Y9 K8
Energie
#F0E34D
C10 M0 Y75 K0
kleuren
Gebalanceerd en energiek
vormen
Scherp en subtiel
letters
Confronterend en elegant
Toon
Kort en doordacht
Beelden
Activistisch en modieus
Geur
We prikkelen altijd alle zintuigen. Als je onze Uitvalsbasis binnenloopt ruik je Courage des Bois van Marie-Stella-Maris. Deze geur, met zijn krachtige noten van sandelhout, saffraan en oudh, ruikt zowel stevig als elegant. Precies zoals we ons merk vormgeven.
Dit geeft je merk karakter
De jaren waarin het begon. Weinig klanten, weinig geld, maar één duidelijke boodschap: Maak van je bedrijf een merk. We waren vastberaden om elke ondernemer binnen een straal van 10 kilometer te bereiken en te overtuigen.
campagnedoel
Regionale introductie
Goud & Kobalt
slogan
Maak van je bedrijf een merk
visual
Kartonnen activisten-bordjes
looptijd
01/09/21 – 01/02/22
Middelen
8 outdoor advertenties, 15 geanimeerde ads op LinkedIn en Meta, 2 video ads op LinkedIn en Meta en lancering YouTube serie
Media- en productiekosten
€ 5.010
Directe opbrengst
€ 18.875
Fase 2: Doodzonde. We veranderen onze aanpak. De tijd dat we iedere opdracht aannamen, laten we achter ons. Onze ideale klant wordt concreter, dus kunnen we gerichter communiceren. Iets actiever en nog gedurfder.
campagnedoel
10 nieuwe en passende klanten
slogan
Doodzonde
visual
Rookfakkels en activistenbordjes
looptijd
25/07/23 – 01/08/24
Middelen
Lancering nieuwe website, SEA campagne, 1 video ad via Meta,
Media- en productiekosten
€ 15.000
Directe opbrengst
€ 0,00 (tot heden)