Van bedrijf naar merk
Het is tijd om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Om boven de massa uit te stijgen met een nieuw merk. De boel compleet omgooien, of een paar merkelementen tactisch bijschaven. We doen wat nodig is. Scherpe keuzes en een gedurfde herstart maken. Weg van middelmatigheid en met je kop boven het maaiveld. Hoe klinkt dat?
Zichtbaar maken waar je als bedrijf voor staat
Een boodschap die de juiste mensen aantrekt
Een positief imago creëren dat wél past
Duidelijk onderscheiden van je concurrenten
Herkenbaar en onvergetelijk worden
Een sterke visie of ambitie voor je bedrijf
De wil om het nu een keer goed neer te zetten
Het lef om een onderscheidende richting te kiezen
Voldoende middelen om tot in detail uit te rollen
Een team dat zorgt voor interne implementatie
in 6 maanden
globale tijdlijn
Meestal niets nieuws, maar wel een memorable moment. Ein-de-lijk zie je zwart op wit waar je bedrijf voor staat én voor gaat.
Een pdf’je over de mail knallen? Nee. Wij maken werk van onze presentaties. Hiernaast een glimp van wat je kunt verwachten.
De vormgeving komt heel precies. Iedere pixel wordt overwogen en achter elke klik zit een gedachte.
Wij lanceren met je mee. Het liefst letterlijk. We willen dat dit merk gaat werken, en daar heb je iedereen voor nodig.
Eerste week
Interviews en onderzoek
Brand los! We willen alles weten om een duurzame strategie te ontwikkelen.Van jou, je medewerkers, je klanten, je concurrenten en iedereen die betrokken is bij je merk. We graven diep, leggen verbanden en stoppen pas als alles op zijn plek valt.
Eerste maand
Merkstrategie
Focus… We broeden op jouw masterplan. We gooien alles op tafel. Elimineren de bullshit, vangen de essentie en maken scherpe keuzes. We gaan je niet verrassen, maar wel zorgen voor opheldering. Concreet op één digitaal A4-tje.
Tweede maand
Merkconcept
We dagdromen, schrikken wakker, schrijven op, herkauwen en… krassen door. Totdat we de code kraken: jouw nieuwe merkthema. Het moet allesomvattend, verrassend, consistent én woestaantrekkelijk zijn. Het is de rode draad door je uitingen.
derde maand
Merkstijl
Nog een paar laatste woorden? Het is tijd om afscheid te nemen van het oude, en een nieuwe fase in te luiden: de metamorfose. We zoeken zorgvuldig alle stijlelementen bij elkaar en geven vorm aan het nieuwe logo. Nu wordt het tastbaar.
vierde maand
Website en basismiddelen
Als je merk staat, kunnen we het laten leven. Alles wordt ontworpen en tactisch op elkaar afgestemd: website, social media, correspondentiemateriaal, interne workshops. Download onze checklist. Het is meer dan je denkt.
vierde maand
Content en beeldmateriaal
Al die ontwerpen hebben woord en beeld nodig. Dit laten we tegelijk lopen met het ontwerpen van de basismiddelen. We weten steeds beter wat we nodig hebben en kunnen gericht onze Bondgenoten gaan briefen. Of je doet het zelf, dat mag ook.
Vijfde maand
Lanceringscampagne
Let op! Een nieuw merk lanceren moet je goed doen. Of het nou grootschalig of intiem is. Leveranciers, partners, (potentiële) klanten en de regio? Je wil dat iedereen het begrijpt en betrokken raakt. Dat schreeuwt om een doordacht lanceringsplan.
Zesde maand
Lancering
Dankzij de lanceringscampagne weet je precies hoe dit eruit gaat zien. Alles waar we voor hebben gewerkt, gaat nu live. Wees voorbereid op felicitaties, cadeaus, maar ook op kritische geluiden. Jouw nieuwe merk gaat iets losmaken. Geniet ervan.
En dan...
Merkactivatie
Bijgekomen? We durven het bijna niet te zeggen, maar… nu begint het pas echt. De motor is gestart, tijd om gas te geven!
check de aanpak16 / 03 / 23
video: Sascha Waack
“Die 0.0 lifestyle, daar sloegen we de spijker op zijn kop. Want dat is sexy. Dat klinkt lekker. Je wil erbij horen”
Esther ten Hove / So.life Club
Bestendige resultaten
Eindelijk laten zien waar je als bedrijf voor staat
Een aantrekkelijk verhaal voor je team en klanten
Alle communicatie consistent en kloppend
Een stevige marktpositie
Trouwe fans i.p.v. vluchtige klanten
Bouwen aan merkherkenning
De sleutel is consistentie
Dit gaat het kosten
Wat gaat het kosten? Deze vraag krijgen we vaak. En terecht. Hoe hoog de investering in geld uiteindelijk gaat zijn is afhankelijk van een hoop factoren. Is er fysieke merkbeleving nodig, of werk je vooral online? Heb je een klein online team of meerdere werknemers met een bedrijfswagen? Ga je all-in of doe je concessies?
Hieronder staan twee praktijkvoorbeelden van totale kosten tot en met de lancering. Je ziet dat het behoorlijk uiteen kan lopen, maar wees gerust. We maken een goede inschatting van de kosten voordat we met de samenwerking beginnen. Zijn we een tijdje op weg, maken we samen een realistische begroting.
Wil je je voorbereiden? Download onze checklist. Dat geeft je alvast een beeld.
Een online bedrijf, een team van 2 mensen,
geen branded voertuigen, een eenvoudige website met
webshopfunctie, zichtbaarheid op social media:
€35.000
Een bedrijf met fysieke merkbeleving, meerdere vestigingen, een
team van 10-20 mensen, 2 branded voertuigen, een uitgebreide
website met webshopfunctie, social media en offline campagne-activiteiten:
€90.000
Dit levert het je op
We kunnen je niet zeggen wat een rebranding je exact gaat opleveren. Dat kan niet. Feit is wél dat goed uitgevoerde branding zorgt voor een positieve impact. Niet alleen op je reclame-uitingen, maar op alles binnen je organisatie:
De kans is groot dat dit voor groei gaat zorgen. In omzet, maar ook in passende klanten en werknemers. Maar niet helemaal vanzelf, natuurlijk. Een sterk merk neerzetten is pas het begin. In hoeverre je de investering terugverdient, heb je dus zelf in de hand.
Onze hulp nodig? Doen we graag. Check merkactivatie.